NAnews חדשות ישראל Nikk.Agency

6 min read

מה קרה ולמה זה חשוב לקהל הישראלי

חברת התעופה האוקראינית SkyUp הודיעה על השקת טיסות ישירות בין קישינב (RMO) לתל אביב (TLV) החל מה-4 בדצמבר 2025. המכירות יתחילו ב-25 בספטמבר, וביום ההשקה יובטחו תעריפי קידום “מ-€25” — כמובן, למספר מוגבל של מקומות. התדירות — שלוש פעמים בשבוע, בתעריף הבסיסי כלול כבודת יד עד 9 ק”ג. עבור הקהל הישראלי זה לא רק עוד נקודה בלוח הזמנים: זו הזדמנות לתכנן גמישות יותר נסיעות למולדובה והלאה לאוקראינה בתחבורה קרקעית, כל עוד השמיים האוקראיניים סגורים.

על כך סיפרה החברה עצמה באתר הרשמי ב-25 בספטמבר 2025. מידע מלא על היעדים, לוח הזמנים של הטיסות והזמנת כרטיסים זמין באתר הרשמי של SkyUp™.

.......

“נמל התעופה של קישינב הפך לנקודת מוצא נוחה עבור נוסעים רבים, כולל מאוקראינה בזכות לוגיסטיקה יעילה לאזורים שונים במדינתנו, – מגיב על החדשות מנכ”ל SkyUp Airlines דמיטרי סרוחוב. – השקת הטיסות לתל אביב היא חלק מההתרחבות האסטרטגית של רשת המסלולים של SkyUp. בעונת הקיץ הבאה של 2026 אנו מציעים לנוסעינו כבר 26 יעדים פופולריים באירופה, כולל יוון, ספרד, איטליה, צרפת, פורטוגל ואחרים. אנו שואפים להפוך את הנסיעות לנגישות, ונוסעינו מקבלים שירות איכותי במחיר הוגן”.

חברת התעופה האוקראינית SkyUp נכנסת למסלול קישינב - תל אביב: כרטיסים זולים מ-€25, תחרות רכה והקשר הרחב של המלחמה
חברת התעופה האוקראינית SkyUp נכנסת למסלול קישינב – תל אביב: כרטיסים זולים מ-€25, תחרות רכה והקשר הרחב של המלחמה

למה קישינב—תל אביב הוא “גשר”

לאחר 2022 קישינב הפכה ל”דלת יבשתית” נוחה לאוקראינה: מהבירה של מולדובה יוצאים אוטובוסים והעברות פרטיות לגבול האוקראיני והלאה לערים גדולות. טיסה ישירה מתל אביב מפחיתה את העלות והזמן של המסלול, וגם מוסיפה תחרות במקום שבו עד כה שלטו מספר שחקנים.

READ  יידיש כולל - אוקראינה מתחילה לפתח אסטרטגיה לשימור ופיתוח של שפות בסכנת הכחדה

מי הם SkyUp היום: לא רק לואו-קוסט, אלא גם “שירות לשוק התעופה”

לפני הפלישה המלאה SkyUp בנתה את העסק ככלאיים: טיסות סדירות וצ’רטרים בנוסף לשירותי ACMI (כאשר חברת תעופה משכירה מטוס עם צוות ותמיכה טכנית למובילים אחרים). עם סגירת השמיים האוקראיניים ב-2022 המוביל שרד בזכות פנייה פעילה דווקא ל-ACMI, בניית נוכחות בשוק האירופי, וגם דרך חטיבה קשורה SkyUp MT במלטה. לפי הערכות החברה עצמה ופרסומים בתעשייה, דווקא המודל הזה אפשר לשמור על הצי, הצוות וההכנסות בעידן של אי ודאות.

מה זה אומר בשפה פשוטה

ACMI — זה “מיקור חוץ תעופתי”: SkyUp יכולה לטוס תחת חוזים עבור חברות אחרות, מספקת את המטוס והצוות. עבור הנוסע זה לעיתים קרובות בלתי נראה (המיתוג יכול להיות שונה), אבל עבור SkyUp עצמה — זו דרך להישאר על פני המים, כל עוד אוקראינה לא יכולה לחדש טיסות אזרחיות באופן אובייקטיבי.

השאלה שנשאלה: האם הטיסה החדשה הזו היא גם ACMI?

בהודעה על קישינב—תל אביב SkyUp מציינת טיסות ישירות תחת המותג והקוד שלה, מבלי לציין שהשירות יבוצע על ידי צד שלישי לפי הסכם חכירה רטובה. בפרקטיקה אזרחית דברים כאלה בדרך כלל נחשפים, ולכן כרגע אין סיבה לראות במסלול הזה “פעולה זרה תחת המותג SkyUp”. אבל בהתחשב בניסיון החברה, אי אפשר לשלול שותפויות נקודתיות או פתרונות כלאיים בתקופות של ביקוש שיא — זו פעולה נורמלית לשנת 2025 בתעופה האירופית.

מסקנה: SkyUp מוכרת ומתכננת לבצע את הטיסה כמוצר סדיר שלה; אין סימנים ברורים ל-ACMI בהודעה, אבל למוביל יש מומחיות לחבר שותפים במהירות אם זה משתלם לשוק.

איך המלחמה פגעה ב-SkyUp — ולמה חזרתה למגזר הנוסעים חשובה באופן סמלי

עם תחילת התוקפנות המלאה רוסיה למעשה סגרה עבור האוקראינים את השמיים מעל מדינתם. קווים פנימיים ובינלאומיים מאוקראינה נעצרו. SkyUp נאלצה לשנות את המודל התפעולי, להתבסס מחוץ למדינה, לפזר את הצוות, וחלק מהעובדים עזבו או גויסו. ההפסדים הכספיים של התעשייה עצומים: מטוסים עומדים, ביטוחים, העברות, משרדים חדשים — כל זה מייקר כל צעד הבא. עם זאת, החברה הצליחה להישאר “במשחק” דרך ACMI, חברת הבת האירופית ושותפויות גמישות. הצעדים הנוכחיים למגזר הנוסעים — זה לא רק עסק, אלא גם סימן לעמידות התעופה האוקראינית בכלל.

READ  ממלחמה באוקראינה לקרבות על ישראל: סיפורו של חייל צה"ל, מסופר במילותיו

מתחרים ואלטרנטיבות: מחירים “מ-€25” נשמעים חזק, אבל נסתכל על התמונה הרחבה

מחיר הקידום תמיד נראה כמו מגדלור פרסומי. במציאות ההשפעה של המבצע תלויה בנפח המקומות והלוח. במסלול הזה יש גם שחקנים אחרים: FlyOne מצהירה “מ-59 €”, לעיתים מופיעות טיסות HiSky ו-EL AL, והאגרגטורים מראים הצעות בטווח ~$69–$150+ לכיוון אחד בהתאם לתאריך. עבור הנוסע זה אומר דבר אחד — חלון קצר של “ציד” אחר קידום ושימושיות של לוח גמיש.

מתי זה משתלם יותר?

— אם יש לך תאריכים קשיחים לדצמבר–ינואר, עקוב אחרי מספר מקורות במקביל ואל תשכח את הכבודה: תוספות יכולות “לאכול” את היתרון.
— אם התאריכים גמישים, ניתן לתפוס את הקידום של SkyUp בהתחלה ולשלב עם כבודת יד “קלה” — זה ייתן חיסכון אמיתי.
— למעבר לאוקראינה דרך מולדובה הערך בנוסף את עלות ההעברה והביטוח — התקציב הכולל חשוב יותר מהמספר היפה בכותרת.

פרקטיקה וחיים: על מה להסתכל בעת הזמנת המסלול הזה

תזכורת חכמה (בקצרה)

  • כבודה: בדוק את הנפח הכלול — ב-SkyUp בתעריף הבסיסי מצוינת כבודת יד עד 9 ק”ג; כל השאר עשוי לדרוש תוספת תשלום.
  • לוח זמנים: שלוש טיסות בשבוע — תכנן מראש חיבורים עם תחבורה קרקעית במולדובה.
  • כללי כניסה/מעבר: עקוב אחר שינויים במולדובה ובישראל (ביטוח רפואי, מסמכים, מגבלות בטיחות).
  • שוק משתנה: סוף השנה והחגים — תמיד “חם”, לוח הזמנים של המובילים עשוי להשתנות.

למשפחות ונוסעים פגיעים

SkyUp בהודעה מדגישה שירותים מיוחדים לילדים, אפשרות להובלת בעלי חיים והזמנת מזון מראש (SkyBox). אם אתה טס עם תינוקות או חיות מחמד, בדוק את הכללים והזמן שירותים מראש — אפשרויות כאלה לעיתים קרובות מוגבלות בכמות.

.......

הקשר ישראל—אוקראינה: על אנשים, ולא רק על מטוסים

עבור ישראלים ממוצא אוקראיני ואלה שיש להם קרובים באוקראינה, כל מסלול נוח חדש — זה פחות מעברים, פחות לילות ב”מרכזים” יקרים וקצת יותר שליטה על הזמן שלהם. ב-2025 תחבורה — זה גם קשר אנושי וגם דם עסקי: מתנדבים, משלוחים קטנים, מומחים למשימות קצרות — כולם צריכים דרך ישירה וברורה.

READ  טיפול בגלי הלם (SWT) לכאב. מרפאה לטיפול בכאב בחיפה ופתח תקווה ישראל. מרכז - צפון עם ביקור בבית הלקוח

כאן גם — סמליות חשובה: חברה אוקראינית, שעברה את קשיי המלחמה, שוב מוכרת כרטיסים במחיר נגיש ליעד בישראל. עבור קוראי נאנובוסטי רבים זה על עמידות ושיתוף פעולה של החברות שלנו, ולא רק על שיווק.

מידע קצר על SkyUp, אם אתה רואה את המותג הזה לראשונה

  • חברת תעופה אוקראינית, התחילה בשנים 2017–2018, בצי — Boeing 737 במודיפיקציות שונות.
  • מודל — כלאיים: סדיר + צ’רטר + ACMI.
  • לאחר 2022 שמרה על יכולת תפעולית בזכות נוכחות אירופית (כולל SkyUp MT) וחוזים על “חכירה רטובה”.
  • היום — חוזרת להובלת נוסעים היכן שזה אפשרי, מבלי להפר את מגבלות הבטיחות.

העיקר בשלוש שורות

  1. מה-4 בדצמבר SkyUp משיקה את קישינב—תל אביב שלוש פעמים בשבוע; ביום תחילת המכירות — קידום “מ-€25” עם כבודת יד בתעריף הבסיסי.
  2. זו לא רק חדשות מבצע: המסלול מחזק את “המסדרון היבשתי” לאוקראינה ומוסיף תחרות באזור.
  3. שאלת ACMI לטיסה זו לא הוצהרה במפורש; SkyUp מציבה אותה כמוצר ישיר שלה, אבל החברה גמישה ויודעת לחבר שותפים בעת הצורך.

מסקנות לקוראי נאנובוסטי

  • מתכנן נסיעה בחורף? כדאי “לתפוס” את תחילת המכירות ולבדוק את המחירים האמיתיים לתאריכים הנדרשים — מאגר הקידום תמיד מוגבל. במקביל השווה FlyOne/EL AL/HiSky ואגרגטורים: לפעמים ימים סמוכים נותנים חיסכון בעשרות אירו.
  • לוגיסטיקה חשובה יותר מהמספר בכותרת. חשב את ההעברה במולדובה, כבודה, ביטוח ולילות אפשריים — התקציב הכולל קובע, ולא “מ-€25” בפני עצמו.
  • לסמליות יש משמעות. חברת תעופה אוקראינית, שעמדה במכות המלחמה ושינתה את העסק, שוב מציבה את ישראל ברשת המסלולים. עבור הקהילות שלנו זו חדשות טובות — וצעד לקראת יותר קשרים ישירים ונוחים.


נאנובוסטי – חדשות ישראל: נמשיך לעקוב אחר מסלולי תעופה המשפיעים על הקשרים בין ישראל לאוקראינה, במיוחד היכן שמופיעות הזדמנויות אמיתיות לחסוך זמן וכסף ללא אובדן בבטיחות.

מידע מלא על היעדים, לוח הזמנים של הטיסות והזמנת כרטיסים זמין באתר הרשמי של SkyUp™.

Украинская авиакомпания SkyUp заходит на маршрут Кишинёв - Тель-Авив: дешёвые билеты от €25, мягкая конкуренция и большой контекст войны
דילוג לתוכן