שגריר ישראל באוקראינה ביקר בשדה התעופה בקייב בוריספיל לראשונה מזה זמן רב בהזמנת מנהלו אלכסיי דוברבסקי. הוא צייןשלמרות העובדה שמטוסים לא טסו לאוקראינה כבר שנתיים וחצי, שדה התעופה תקין ובוצעו כמה שיפורים.
עוד הדגיש הדיפלומט כי אוקראינה לומדת את הניסיון הישראלי בתחום התעופה האזרחית והפעלת שדות תעופה גם בעת תקיפות רקטות. השגריר הביע ביטחון שבקרוב יטוסו שוב טיסות לתל אביב ולערים נוספות מבוריספיל.
הנהלת שדה התעופה הצהירה כי ביקור זה הפך לסמל של תמיכה וסולידריות בין אוקראינה וישראל.
מאז תחילת הפלישה בקנה מידה מלא בפברואר 2022, אוקראינה עמדה בפני הרס נרחב של תשתיות והפסקת רוב הטיסות. בואו נסתכל מקרוב על איך בוטלו טיסות, אילו נמלי תעופה הושפעו, ואילו תוכניות קיימות להשבת התנועה האווירית.
ביטולי טיסות ושדות תעופה שנפגעו
ביטולי טיסות: מיד לאחר תחילת הפלישה החלה רוסיה לפגוע בתשתיות אוקראיניות, כולל שדות תעופה. כתוצאה מכך, רוב הטיסות הבינלאומיות והפנימיות בוטלו מתחילת פברואר 2022. זה נבע הן מהתקפות ישירות והן מהידרדרות כללית באבטחה.
שדות תעופה מושפעים:
- נמל התעופה קייב בוריספיל: שדה התעופה נסגר זמנית, למרות שלא ניזוק ישירות מהתקיפות. זה הפך לסמל של סגירת המרחב האווירי של אוקראינה.
- שדה התעופה של חרקוב: מהראשונים שסבלו מהפגזות. לנמל התעופה נגרם נזק משמעותי, מה שהפך אותו לבלתי שמיש.
- שדה התעופה דניפרובסקי: נראה גם שהוא בסיכון, אם כי הנזק הספציפי היה פחות מורגש.
- שדה התעופה של ויניצה: ניזוק מהתקפות טילים רוסיות ביולי 2022. למרות ששדה התעופה עצמו לא היה היעד העיקרי לתקיפה, התשתית שלו נפגעה.
תוכניות לשיקום שירותי אוויר
שחזור התנועה האווירית באוקראינה הפך לאחת המשימות החשובות ביותר לאחר הפסקת פעולות האיבה האקטיביות במספר אזורים. כמה תחומים מרכזיים כוללים:
- תיקון ושיקום תשתיות: מתבצעות עבודות לשיקום שדות תעופה שנהרסו, לרבות שיקום מסלולים, טרמינלים ומערכות ניווט.
- בְּטִיחוּת: כדי להבטיח טיסות בטוחות, יש צורך לחזק את אמצעי האבטחה הן על הקרקע והן באוויר. זה כולל הגנה מפני התקפות טילים אפשריות והבטחת אבטחת המרחב האווירי.
- טיסות בינלאומיות: אוקראינה פועלת להשבת התנועה האווירית הבינלאומית. בהקשר זה, צעד חשוב יהיה החזרת הטיסות לבוריספיל, שכרגע שומרת על הסדר ומתכוננת לחידוש הטיסות.
השבת התנועה האווירית חשובה מאוד עבור אוקראינה לא רק מנקודת מבט כלכלית, אלא גם לשמירה על יציבות חברתית והשבת חיים נורמליים. זה יעזור לחזק את הקשרים הבינלאומיים, להחזיר את זרימת התיירות ולתמוך בפיתוח כלכלי.
עם זאת, שיקום מלא של התעבורה האווירית מצריך גישה משולבת: מסיום הפעולות הצבאיות ועד למודרניזציה של התשתיות והבטחת הביטחון. בהקשר זה, סיוע בינלאומי וניסיון של מדינות אחרות, כמו ישראל, בעלת ניסיון בהפעלת שדות תעופה בתנאי איום, יכולים למלא תפקיד חשוב בהחזרת התנועה האווירית הרגילה באוקראינה.
קראו אותנו בערוצים Israel News Nikk.Agency חדשות לישראל V – מִברָק,- פייסבוק, — חדשות גוגל
